Kampania “Co zrobić z tym deszczem” w pełnym rozkwicie

W Światowy Dzień Wody, 22 marca, ruszyła kolejna edycja kampanii edukacyjnej “Co zrobić z tym deszczem”, organizowanej przez spółkę Aquanet Retencja. Skierowana głównie do uczniów szkół podstawowych akcja ma na celu podniesienie świadomości na temat zagospodarowania wód opadowych.

Kampania “Co zrobić z tym deszczem” w pełnym rozkwicie

 

W ramach inicjatywy, dzieci z czwartych klas szkół podstawowych na terenie Poznania będą miały okazję uczestniczyć nie tylko w zajęciach edukacyjnych, ale także w konkursie, który może przynieść im atrakcyjne nagrody. Główną nagrodą jest możliwość stworzenia ogródka deszczowego na terenie ich własnej szkoły.

Kampania skupia się na dostarczeniu uczestnikom niezbędnej wiedzy na temat wód opadowych. Dzięki zaplanowanym zajęciom, obejmującym obejrzenie filmu edukacyjnego, rozwiązanie karty pracy oraz udział w dyskusji i pracy grupowej, uczniowie będą mieli okazję zgłębić tajniki deszczu i sposoby jego zbierania. Scenariusz lekcji, przygotowany specjalnie dla nauczycieli, zapewni efektywne przeprowadzenie zajęć, podczas których dzieci zdobędą wiedzę na temat pochodzenia deszczu, różnic między wodą kranową a deszczową oraz zaletach wykorzystywania deszczówki.

Nie zabraknie także elementu konkursowego. Po zakończeniu lekcji, uczniowie otrzymają komiksy z przygodami kropli wody, Dropci i Dropka, maskotek kampanii. Ich zadaniem będzie rozwinięcie historii kropelek, uwzględniając możliwości wykorzystania deszczówki. Laureat pierwszego miejsca będzie miał szansę nie tylko na atrakcyjną nagrodę, ale także na stworzenie własnego ogrodu deszczowego na terenie szkoły.

To już druga edycja kampanii na temat zagospodarowania wód opadowych, która zyskała ogromne zainteresowanie społeczności lokalnej. Honorowy patronat nad akcją objął Prezydent Miasta Poznania.

© 2020 iPolska24

Realizacja