Zgłoszenia, reklamacje czy zapytania można kierować do pracowników urzędu drogą mailową na podane adresy – zależności od sprawy:
– odpady@um.poznan.pl – w zakresie deklaracji i realizacji odbioru odpadów (harmonogram, brak odbioru odpadów, podstawienie pojemnika, wspólne MGO)
– bokpodatki@um.poznan.pl – w zakresie płatności (przeksięgowanie wpłat, upomnienia itp.)
Należy jednak pamiętać o kilku kwestiach:
– w temacie maila należy wpisać powód zgłoszenia: np. deklaracja, brak odbioru odpadów, wymiana pojemnika, płatności itp.
– w treści maila, należy opisać sytuację, której dotyczy zgłoszenie oraz podać następujące dane: imię i nazwisko/nazwa podmiotu, na którą została złożona deklaracja za odpady, nr klienta i PESEL/NIP, numer telefonu do kontaktu (jest on przetwarzany jedynie w celu rozwiązania zgłoszenia), a także, jeśli przesłane zgłoszenie dotyczyć będzie braku odbioru odpadów, należy dodać informację na temat: adresu nieruchomości, na której nie odebrano odpadów; frakcji odpadów, której dotyczy zgłoszenie (np. odpady zmieszane, bioodpady, papier, tworzywa sztuczne, szkło, odpady wystawkowe, drzewka świąteczne); daty zdarzenia (czas nieodebrania odpadów).
Można również skontaktować się telefonicznie w ramach infolinii Poznań Kontakt pod numerem telefonu: 61 646 33 44.
Dlaczego w niektórych przypadkach może być konieczne podanie numeru klienta i PESEL? Potrzebne jest to do weryfikacji czy dana osoba jest upoważniona do uzyskania danych zgromadzonych na danym koncie np. o stanie płatności.