Polacy coraz chętniej przesiadają się na rowery

Prawie połowa (45 proc.) Polaków zamierza korzystać z roweru podczas wakacyjnego urlopu; 41 proc. wybiera jednoślad zamiast innych środków transportu, a co piąty rowerzysta jeździ obecnie więcej niż przed rokiem – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego (PSR).

Polacy coraz chętniej przesiadają się na rowery

Jak wyjaśniło stowarzyszenie, badanie jest częścią prowadzonej kampanii pt. “Rowerowa Rewolucja”. Jej celem to popularyzacja tego środka transportu, nie tylko w trakcie wypoczynku.

Jak wynika z przeprowadzonego na zlecenie PSR badania, 41 proc. Polaków korzysta z jednośladów, ograniczając podróżowanie innymi środkami transportu. “Rezygnujemy głównie z komunikacji miejskiej, taksówek oraz samochodów. Ponadto Polacy częściej wsiadają na rowery – aż 24 proc. deklaruje, że jeździ więcej niż w poprzednim roku” – dodano.

Badanie wykazało też, że blisko powoła respondentów (45 proc.) zamierza spędzić wakacje z rowerem.

Stowarzyszenie dodało, że to, iż nasi rodacy wybierają coraz częściej rower, potwierdzają decyzje zakupowe. “4 proc. respondentów nabyło rower w czasie pandemii, a 18 proc. rozważa zakup w najbliższym czasie” – podkreślono.

Organizacja przywołuje zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), która wskazuje, że rower to bezpieczny środek transportu i umożliwia utrzymanie odpowiedniego dystansu, a tym samym wpływa na ograniczanie rozprzestrzeniania się koronawirusa.

Stowarzyszenie dodaje, że rower to jeden z najbardziej ekologicznych środków transportu – nie wiąże się z jakimikolwiek zanieczyszczeniami powietrza, nie generuje dwutlenku węgla. Rower to też alternatywa dla zakorkowanych miast.

“Przemieszczając się samochodem coraz więcej czasu spędzamy stojąc w korkach. W godzinach szczytu w dużym mieście przejechanie 15 km autem może zająć nawet półtorej godziny. Problem ten nie dotyczy rowerów. Przy dobrej infrastrukturze tę samą odległość rowerzysta, jadąc równomiernym, spokojnym tempem jest w stanie przemierzyć w 45 minut” – zwrócił uwagę prezes Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego Krzysztof Dylewski.

Organizacja dodała, że wartość roweru coraz częściej zauważają władze samorządowe, które inwestują w infrastrukturę przeznaczoną dla tych jednośladów.

W ramach kampanii “Rowerowa Rewolucja” w ciągu najbliższych trzech miesięcy w internecie ma się pojawić seria krótkich spotów podkreślających walory transportu rowerowego, a w mediach publikowane będą informacje opisujące realizowane przez Stowarzyszenie inicjatywy. Akcja obejmie również media społecznościowe.

Polskie Stowarzyszenie Rowerowe to organizacja, która zrzesza przedstawicieli polskich producentów oraz importerów rowerów i części rowerowych, przedstawicieli hurtowni i sklepów rowerowych, a także mediów branżowych. Polska jest na czwartym miejscu w UE w produkcji rowerów. Rocznie produkowanych jest ponad 1,5 mln rowerów.

© 2020 iPolska24

Realizacja