Kampania realizowana jest przez Aquanet Retencja, a data jej inauguracji nie jest przypadkowa. To właśnie 22 marca przypada Światowy Dzień Wody.
W ramach akcji do poznańskich podstawówek trafiły materiały ze scenariuszem lekcji, kartami pracy, filmem oraz komiksem edukacyjnym. Bohaterami kampanii są Dropek i Dropcia, czyli dwie krople wody, które mają przybliżyć uczniom temat „deszczówki”.
Uczniowie klas IV szkół podstawowych poznają odpowiedzi na pytania czym jest retencja wód opadowych, skąd bierze się deszcz i jak go „łapać” i przechowywać, a także jak przebiegają i czym są zmiany klimatyczne oraz jak można być odpowiedzialnym wobec środowiska w codziennym życiu.
Mali poznaniacy dowiedzą się jakie są zalety i sposoby wykorzystania deszczówki.
W ramach kampanii uczniowie mogą wziąć również udział w konkursie plastycznym, w którym liczyć się będzie kreatywność i wiedza. Ich zadaniem będzie wymyślenie i narysowanie, w jaki jeszcze sposób Dropek i Dropcia mogą wykorzystać deszczówkę.
Zwycięska klasa otrzyma nagrody – Aquanet Retencja wybuduje przy jej szkole ogród deszczowy. Dodatkowo, wszyscy uczniowie tej klasy otrzymają bilety do Term Maltańskich.
autorka: A. Karczewska