W ramach ogólnopolskiego programu wykonywano, a następnie montowano billboardy promocyjne. Choć mechanizm wydaje się prosty, to okazuje się, że nie wszędzie działano zgodnie z prawem. Funkcjonariusze CBA ustalili, że podczas realizacji programu doszło do naruszeń ustawy dotyczącej zamówień publicznych.
W drugiej połowie października niemal 50 funkcjonariuszy z Delegatur CBA z Poznania, Katowic, Krakowa, Białegostoku, Rzeszowa, Bydgoszczy, Łodzi oraz Wrocławia i Warszawy prowadziło, w tym samym czasie, czynności procesowe na terenie woj. mazowieckiego, wielkopolskiego, śląskiego, małopolskiego, podkarpackiego oraz podlaskiego.
Jak przekazano w komunikacie, Ośrodek Kultury Leśnej w Gołuchowie w Wielkopolsce zawarł umowę na dostawę i montaż 2 tysięcy billboardów promocyjnych. Całkowita wartość umowy, jaką podpisano z wybranym wykonawcą wyniosła ponad 35 milionów złotych.
Dokumentację zabezpieczono także m.in. w siedzibie Dyrekcji Generalnej Państwowego Gospodarstwa Leśnego oraz Centrum Informacyjnym Lasów Państwowych w Warszawie, Ośrodku Techniki Leśnej w Jarocinie oraz w siedzibach 8 podmiotów gospodarczych, które podejmowały działania przy realizacji ww. projektu.
Zabezpieczony materiał jest poddawany ocenie prawnej. Jak wynika ze wstępnych ustaleń CBA, straty Skarbu Państwa mogą wynieść nawet ok. 23 mln złotych.
Śledztwo nadzorowane jest przez Prokuraturę Okręgową w Poznaniu VIII Wydział ds. Wojskowych.
autorka: A. Karczewska