Jak, kiedy i na jaki numer konta opłacać gospodarowanie odpadami?

Wraz z nadejściem 1 stycznia 2022 roku Poznań oficjalnie przestał być członkiem ZM GOAP i sam organizuje system gospodarowania odpadami. Jak, gdzie i kiedy należy opłacać wywóz śmieci?

Jak, kiedy i na jaki numer konta opłacać gospodarowanie odpadami?

 

W związku z przejęciem zadań z zakresu gospodarki odpadami przez Miasto Poznań, zmianie ulega numer konta, na który należy dokonywać opłaty za odpady. Jest to szczególnie ważne w przypadku osób, które mają ustawione stałe zlecenie przelewu. Od nowego roku opłatę należy uiszczać na numer bankowy Urzędu Miasta Poznania.

Skąd wziąć numer konta do wpłaty?

Jeżeli deklarację za odpady składaliśmy online, to informację o numerze rachunku znajdziemy w skrzynce ePUAP. W przypadku, gdy zrobiliśmy to osobiście w Punkcie Obsługi Klienta (POK) lub drogą pocztową/kurierem, indywidualny numer konta zostanie przesłany za potwierdzeniem odbioru na adres zamieszkania/siedziby lub ten, który wskazaliśmy jako adres do korespondencji. Sprawdźmy zatem skrzynkę pocztową i ePUAP-ową.

Kiedy należy dokonać wpłaty?

W przypadku nieruchomości zamieszkałej, niezamieszkałej lub mieszanej termin płatności upływa 15. dnia każdego miesiąca z góry (czyli np. za styczeń musimy zapłacić do 15. stycznia).

Jeśli jesteśmy właścicielami nieruchomości rekreacyjno-wypoczynkowej (np. domku letniskowego), to opłatę musimy wnieść do 15. czerwca danego roku – jest to opłata jednorazowa.

Jak dokonać wpłat?

Wpłat można dokonać:

  • przelewem na indywidualny rachunek bankowy 
  • w oddziale banku.

Warto pamiętać! Jeśli składamy kilka deklaracji, zróbmy jeden przelew – w tytule wpisując: Opłata za śmieci. Wpłat można dokonywać od 4.01.2022 r., w innym przypadku środki zostaną zwrócone. Wynika to z konieczności otwarcia kont bankowych.

© 2020 iPolska24

Realizacja