2 lipca 2022

Modele zrównoważonej produkcji w europejskich sadach

Kampania „CuTE: Kultywowanie smaku Europy” została przeprowadzona przez producentów owoców i warzyw przy wsparciu specjalistów w zakresie marketingu. Program przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej, zdołał pokazać europejskim konsumentom znaczenie ekologiczne systemów produkcyjnych, zwłaszcza szklarni słonecznych, dla wysokiej jakości i zrównoważonej produkcji owoców i warzyw.

Modele zrównoważonej produkcji w europejskich sadach

 

Inicjatywa rozpoczęła się we wrześniu 2019 r. i dotarła do konsumentów przeszło 420 miliony razy przybliżając im nowoczesne metody produkcji.

Kampania „CuTE: Kultywowanie smaku Europy”, promowana i koordynowana przez międzynarodowe stowarzyszenie producentów owoców i warzyw FruitVegetablesEUROPE, przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej, umożliwiła milionom Europejczyków odkrycie na nowo zrównoważonych i przyjaznych dla klimatu metod produkcji. Inicjatywa zwracała uwagę na bezpieczeństwo produkowanej żywności i dostarczanie na najbardziej wymagające rynki najwyższej jakości owoców i warzyw, praktycznie przez cały rok.

Rezultaty kampanii znacznie przewyższyły oczekiwania. W ciągu trzech lat jej trwania została zauważona przez konsumentów przeszło 420 miliony razy, zgromadziła społeczność liczącą ponad 137 tys. obserwujących na Facebooku, również dzięki współpracy z kilkudziesięcioma influencerami w całej Europie. Program promocyjny CuTE zrealizował kampanię radiową, która w ciągu dwóch lat dotarła do słuchaczy ponad 360 miliony razy, a także kampanię na platformach cyfrowych, która poprzez rozpowszechnianie treści i filmów promocyjnych wykazała przeszło 145-milionowy zasięg. Dzięki obecności mobilnej szklarni w killu europejskich krajach w pierwszym roku kampanii oraz personalizacji 24 samochodów dostawczych, kampania została zauważona na europejskich ulicach ponad 123 miliony razy (74 mln dzięki samochodom ciężarowym i 49 mln dzięki Eurotour – ekspozycji mobilnej szklarni).

Ambitny program promocyjny przyniósł zmianę w postrzeganiu metod produkcji i wartości europejskich owoców i warzyw, zarówno tych produkowanych w szklarniach, jak w otwartych przestrzeniach. W ciągu trzech lat (od 2019 do 2021 r.) działania zostały przeprowadzone w sześciu krajach UE (w Belgii, Niemczech, Grecji, Francji, Polsce i Hiszpanii). Aż jedenaście gatunków owoców i warzyw (truskawki, jabłka, arbuzy, melony, winogrona, kiwi, pomidory, ogórki, papryki, bakłażany i cukinie) otrzymało strategiczne wsparcie promocyjne w ramach kampanii, skierowanej w szczególności do rodzin, młodych rodziców, dzieci i młodzieży oraz do liderów opinii: lekarzy i przedstawicieli branżowych mediów.

„CuTE charakteryzuje się szczególną strategią programu: bardzo przyjazną, inteligentną i bliską ludziom, z rzeczywistą interakcją z naszą grupą docelową, która mogła poznawać różne metody produkcji oraz gatunki warzyw i owoców. Komunikacja marketingowa była bardzo nowoczesna różnorodna, oparta na stronie internetowej, kanałach mediów społecznościowych, reklamie cyfrowej i radiowej, publicznych wydarzeniach informacyjnych i działaniach public relations” – mówi koordynatorka programu promocyjnego i sekretarz generalna FruitVegetablesEUROPE, Alba Ridao-Bouloumié.

Inauguracja kampanii „CuTE: Kultywowanie smaku Europy” miała miejsce 11 września 2019 roku, wraz z prezentacją programu promocyjnego w siedzibie Parlamentu Europejskiego. Wtedy też rozpoczął się tak zwany EUROTOUR, czyli ekspozycja spektakularnej „mobilnej szklarni”, która wyruszając z placu Agora Simone Veil w Brukseli przebyła tysiące kilometrów, prezentując ten model produkcji w wielu europejskich miastach, docierając do uczniów, studentów i innych konsumentów. Ta ruchoma wystawa przejechała ponad 5000 kilometrów i zatrzymała się w miastach takich jak Bruksela, Paryż, Rennes, Nantes, Montpelier, Bordeaux, Kolonia i Walencja. W tym czasie została dostrzeżona ponad 49 miliony razy.

Kampania obejmowała również działania z zakresu public relations, takie jak warsztaty odbywające się w Paryżu, Madrycie, Warszawie, Kolonii czy Salonikach, a także wyjazdy dla dziennikarzy: do hiszpańskiej Almerii oraz dwukrotnie do serca francuskich szklarni. Opracowano również witrynę internetową w sześciu językach, na której użytkownicy mogli dowiedzieć się wszystkiego o metodach produkcji owoców i warzyw w Europie oraz zobaczyć materiały przygotowane przez influencerów zaangażowanych w program. Kampania CuTE była również obecna na najwazniejszych międzynarodowych targach, takich jak Fruit Attraction, Fruit Logistica czy SIA, gdzie promowano owoce i warzywa m.in. poprzez prezentacje kulinarne.

„CuTE to pierwsza w historii wspólna europejska kampania informacyjno-promocyjna przeprowadzona przez europejskich producentów owoców i warzyw. Program ten jest wynikiem ciężkiej, wspólnej pracy. Wszyscy partnerzy mają jednakowe cele oraz łączą ich podobne wyzwania. Wsparcie i promocja europejskich owoców i warzyw to wspólna misja dla nas wszystkich” – dodaje Ridao-Bouloumié.

„Po trzech latach trwania programu znacznie przekroczyliśmy założone cele, osiągając pozytywną zmianę w postrzeganiu i zakresie wiedzy na temat unijnych metod produkcji i specyficznych cech produktów” – podsumowuje sekretarz generalna FruitVegetablesEUROPE.

 

 

Grzegorz Łukasik