Zgodnie z przyjętymi zapisami ustawy, w momencie rozpoczęcia obowiązywania zapisów poznańskiego systemu gospodarki odpadami komunalnymi, czyli od 1 lipca 2022 roku wszyscy właściciele nieruchomości niezamieszkanych stają się użytkownikami systemu organizowanego przez miasto Poznań i zobligowani są do złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Nie ma za to potrzeby wyrażania zgody na dołączenie do systemu.
Osoby, które nie chcą przystępować do miejskiego systemu muszą złożyć pisemne oświadczenie o rezygnacji, w którym wskażą przedsiębiorcę wpisanego do Rejestru Działalności Regulowanej, z którym właściciel nieruchomości zawarł umowę na odbiór odpadów komunalnych. Należy także dołączyć kopię zawartej umowy.
Pisemne oświadczenia wraz z kopią umowy należy składać do 26 listopada 2021 r. na adres: Wydział Gospodarki Komunalnej UMP, ul. 3 Maja 46, 61-728 Poznań.
Miasto przypomina, że gdy zostanie rozstrzygnięty miejski przetarg i będą podpisane umowy z firmami wykonującymi usługi w ramach miejskiego systemu, właściciel nieruchomości nie będzie mógł już zmienić systemu, a tym samym wybrać innych firm.
Więcej informacji udziela Wydział Gospodarki Komunalnej UMP, tel. 61 888 4561, e-mail: gk@um.poznan.pl.